MANOLIS BABOUSSISMANOLIS BABOUSSIS
MANOLIS BABOUSSIS
  • HOME
  • WORKS
    • VISUAL ARTS
    • POETRY
    • ARCHITECTURE
      • DRAWINGS
      • KEA
    • JANNIS KOUNELLIS
  • BIOGRAPHY
  • PUBLICATIONS
  • SELECTED PRESS
    • How to repair a tear? – 2020
    • How to repair a tear? – 2019
    • De l’architecture à la photographie. 2018
    • Something Stupid – 2018
    • Manolis Baboussis – Janis Kounellis -2018
    • Lifo 2017
    • Dramatisations of the objects – Apostolis Artinos, 2017
    • Manolis Baboussis Katerina Nikou – 2013
    • Secrets, skeletons, and a celebration of truth – Alexios Papazacharias 2013
    • Manolis Baboussis, Christoforos Marinos – 2010
    • Pensive Photography – Bruno Cora, 2006
    • Baboussis’s work –  Denys Zacharopoulos on Baboussis’s works 2006
    • Pensive Photography – Bruno Cora, Camec 2006
    • Discussion – Manolis Baboussis, Denys Zacharopoulos 2006
    • Detective’s gage – Daniella Pallazoli NMCA 2003
  • NEWSLETTER
  • TEXTS/ΚΕΙΜΕΝΑ
  • CONTACT
  • HOME
  • WORKS
    • VISUAL ARTS
    • POETRY
    • ARCHITECTURE
      • DRAWINGS
      • KEA
    • JANNIS KOUNELLIS
  • BIOGRAPHY
  • PUBLICATIONS
  • SELECTED PRESS
    • How to repair a tear? – 2020
    • How to repair a tear? – 2019
    • De l’architecture à la photographie. 2018
    • Something Stupid – 2018
    • Manolis Baboussis – Janis Kounellis -2018
    • Lifo 2017
    • Dramatisations of the objects – Apostolis Artinos, 2017
    • Manolis Baboussis Katerina Nikou – 2013
    • Secrets, skeletons, and a celebration of truth – Alexios Papazacharias 2013
    • Manolis Baboussis, Christoforos Marinos – 2010
    • Pensive Photography – Bruno Cora, 2006
    • Baboussis’s work –  Denys Zacharopoulos on Baboussis’s works 2006
    • Pensive Photography – Bruno Cora, Camec 2006
    • Discussion – Manolis Baboussis, Denys Zacharopoulos 2006
    • Detective’s gage – Daniella Pallazoli NMCA 2003
  • NEWSLETTER
  • TEXTS/ΚΕΙΜΕΝΑ
  • CONTACT

The project focuses on exploitation

of  symbols or  and human suffering,  highlights the desire

for personal projection, underlines hypocrisy and vanity

 

 

To  έργο εστιάζει στην εκμετάλλευση

της ανθρώπινης δυστυχίας   αναδεικνύει την επιθυμία

για προσωπική προβολή,  υπογραμμίζει την υποκρισία, τη ματαιοδοξία

των πολιτικών  των διάσημων, εκείνων που βρίσκουν την  ευκαιρία  μετά από ένα τραγικό γεγονός πχ τους πρόσφυγες, ένα δυστύχημα, ή  μια τρομοκρατική ενέργεια  να στέλνουν δελτία τύπου- με φωτογραφίες τους

Untitled 2017
hanging_on_reduced