MANOLIS BABOUSSISMANOLIS BABOUSSIS
MANOLIS BABOUSSIS
  • HOME
  • WORKS
    • VISUAL ARTS
    • POETRY
    • ARCHITECTURE
      • DRAWINGS
      • KEA
    • JANNIS KOUNELLIS
  • BIOGRAPHY
  • PUBLICATIONS
  • SELECTED PRESS
    • How to repair a tear? – 2020
    • How to repair a tear? – 2019
    • De l’architecture à la photographie. 2018
    • Something Stupid – 2018
    • Manolis Baboussis – Janis Kounellis -2018
    • Lifo 2017
    • Dramatisations of the objects – Apostolis Artinos, 2017
    • Manolis Baboussis Katerina Nikou – 2013
    • Secrets, skeletons, and a celebration of truth – Alexios Papazacharias 2013
    • Manolis Baboussis, Christoforos Marinos – 2010
    • Pensive Photography – Bruno Cora, 2006
    • Baboussis’s work –  Denys Zacharopoulos on Baboussis’s works 2006
    • Pensive Photography – Bruno Cora, Camec 2006
    • Discussion – Manolis Baboussis, Denys Zacharopoulos 2006
    • Detective’s gage – Daniella Pallazoli NMCA 2003
  • NEWSLETTER
  • TEXTS/ΚΕΙΜΕΝΑ
  • CONTACT
  • HOME
  • WORKS
    • VISUAL ARTS
    • POETRY
    • ARCHITECTURE
      • DRAWINGS
      • KEA
    • JANNIS KOUNELLIS
  • BIOGRAPHY
  • PUBLICATIONS
  • SELECTED PRESS
    • How to repair a tear? – 2020
    • How to repair a tear? – 2019
    • De l’architecture à la photographie. 2018
    • Something Stupid – 2018
    • Manolis Baboussis – Janis Kounellis -2018
    • Lifo 2017
    • Dramatisations of the objects – Apostolis Artinos, 2017
    • Manolis Baboussis Katerina Nikou – 2013
    • Secrets, skeletons, and a celebration of truth – Alexios Papazacharias 2013
    • Manolis Baboussis, Christoforos Marinos – 2010
    • Pensive Photography – Bruno Cora, 2006
    • Baboussis’s work –  Denys Zacharopoulos on Baboussis’s works 2006
    • Pensive Photography – Bruno Cora, Camec 2006
    • Discussion – Manolis Baboussis, Denys Zacharopoulos 2006
    • Detective’s gage – Daniella Pallazoli NMCA 2003
  • NEWSLETTER
  • TEXTS/ΚΕΙΜΕΝΑ
  • CONTACT

Waiting, 1989-1999

When I was working as an architect in a public technical service, I observed the space around me
saw half faces
heard half voices, the rest
radio interferences in the city
I half saw the trees, the sky,
the countryside.
We Saw our half life protected behind desks – shields.
signs of a minimum personal space, a limit, an intimate in the unfamiliar space.
Then I wanted to see them whole, on top of the tables

Αναμονή, 1989-1999

Για πολλούς η εξαρτημένη σχέση εργασίας, η ίδια η εργασία, είναι η αναβολή της πραγματικής ζωής που δεν έρχεται ποτέ. Όταν εκπονούσα μελέτες σχολικών κτιρίων υπάλληλος στα γραφεία μιας δημόσιας τεχνικής υπηρεσίας, παρατηρούσα τον γύρω μου χώρο,

έβλεπα τα μισά πρόσωπα
άκουγα τις μισές φωνές, οι άλλες
παράσιτα ραδιοφώνου στην πόλη
έβλεπα μισά τα δένδρα, τον ουρανό
την εξοχή.
Βλέπαμε τη μισή ζωή μας προστατευμένη πίσω από τα γραφεία- ασπίδες.Τα σημάδια ενός ελάχιστου προσωπικού χώρου, ενός ορίου, ενός «οικείου» στον ανοίκειο χώρο. Μετά θέλησα να τους δω ολόκληρους πάνω στα τραπέζια

1 / 17
Waiting 1989-1999
hanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reducedhanging_on_reduced